Sezon wycieczkowy 2017 rozpoczęty!

W dniach 25-27 kwietnia klasy 6b, 6d i 6e wyjechały do Warszawy. Naszym przewodnikiem na trasie był pan Marek Sztorc, który po każdym etapie skrupulatnie sprawdzał, co uczniowie przyswoili sobie z jego wypowiedzi. Pierwszym punktem naszej wycieczki był Sejm. Uczniowie mieli możliwość zdobycia wiedzy na temat funkcjonowania polskiego Parlamentu. Następnie przeszliśmy pod Belweder,  a potem do Łazienek Królewskich, gdzie przy pięknej jeszcze pogodzie spacerowaliśmy po parku. Podziwialiśmy słynne pawie, prawie oswojone wiewiórki, wykonaliśmy mnóstwo zdjęć. Zobaczyliśmy, znany dotąd jedynie ze zdjęć, pomnik Chopina, Pałac na Wodzie,  Starą Oranżerię. Po zakwaterowaniu w Szkolnym Schronisku Młodzieżowym nr 3 SYRENKA i obiedzie przejechaliśmy, nie bez przygód (musieliśmy pokonać słynne warszawskie korki, by zdążyć J) pod PGE Narodowy. Zwiedzaniu stadionu towarzyszyło oczywiście mnóstwo emocji, zwłaszcza fotografowanie się w szatni naszej reprezentacji na tle koszulek piłkarzy.

Drugi dzień wycieczki rozpoczęliśmy bardzo wcześnie. Już o 8.00 weszliśmy do Centrum Nauki Kopernik. Tutaj uczniowie indywidualnie, swobodnie, kierowani własną ciekawością oglądali ekspozycje, wykonywali doświadczenia, poszukiwali odpowiedzi i …świetnie się bawili. W południe rozpoczęliśmy zwiedzanie jednego z najbardziej obleganych przez turystów warszawskich muzeów – Muzeum Powstania Warszawskiego. Ono także wywarło na uczniach głębokie wrażenie. Któż potrafi opowiadać ciekawiej i bardziej przejmująco jak nie przewodnicy - pasjonaci w tej dziedzinie - wspierający się technologią multimedialnąJ Po obiedzie ruszyliśmy na zwiedzanie Warszawy. Najpierw był spacer ulicą Nowy Świat, Krakowskim Przedmieściem pod Pałac PrezydenckiPotem poszliśmy pod Grób Nieznanego Żołnierza, by podziwiać zmianę warty honorowej. Następnie przeszliśmy na Stare Miasto. Na placu Zamkowym pod Kolumną Zygmunta na tle Zamku Królewskiego zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcia. Potem zobaczyliśmy kolejne zabytki na trasie. Byliśmy też pod pomnikiem Małego Powstańca i Powstańców Warszawskich. Na koniec, ku uciesze zwłaszcza dziewcząt, poszliśmy na krótkie zakupy do Złotych Tarasów.

W trzecim dniu po śniadaniu i wykwaterowaniu ze schroniska pojechaliśmy na Cmentarz Wojskowy na Powązkach. W skupieniui trochę zmarznięciprzeszliśmy jego alejami, otrzymując od pana Sztorca kolejną porcję wiedzy na temat wielu sławnych Polaków tu spoczywających. Następnie pojechaliśmy do pałacu w Wilanowie, gdzie po krótkim spacerze uczniowie wzięli udział w nspirowanych naturą – warsztatach rzeźbienia w mydle. Na koniec krótko zatrzymaliśmy się w Świątyni Opatrzności Bożej. Szczęśliwie dotarliśmy pod szkołę o godzinie 21.45, gdzie już czekali na swoje dzieci stęsknieni rodzice.

Za ciężką pracę, opiekę i czuwanie nad bezpieczeństwem i samopoczuciem dzieci podziękowania należą się opiekunkom: pani Jadwidze Turek, pani Agnieszce Szułakiewicz, pani Anicie Kraszewskiej.

Panu Markowi Sztorcowi dziękujemy za opiekę nad dziećmi i podzielenie się swoją pasją i wiedzą z historii i historii sztuki.

Nasza wycieczka mogłaby nie udać się tak bardzo, gdyby nie wspaniały i doświadczony kierowca - pan Stanisław Stelmach. DziękujemyJ

Dziękujemy też uczniom za właściwą postawę w miejscach pamięci, zainteresowanie, dyscyplinę, punktualność, porządek i …. za to, że w nocy spali.J